De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 37 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens TP705R01 op Kieskeurig.be. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Boardbabe85 02-10-2022

Upgrade van ons koffietoestel!

Geschreven voor: Siemens TP705R01

Na jaren goedkopere toestellen eindelijk de stap gezet om te investeren in een duurder toestel. Die stap werd meteen beloond. Van koffiepatches naar bonen. Met vooropgestelde verhoudingen maar toch ook de vrijheid om te spelen met de instellingen. Zo kan ieder lid van het gezin de koffie verkregen waar hij/zij zin in heeft. Je kan verschillende soorten kiezen: Latte macchiato, espresso, cappuccino,.. Je kan je favoriete instellingen opslaan voor snel gebruik.
De interface is gebruiksvriendelijk, duidelijk en goed verlicht. Bij het opstarten en afsluiten reinigt het toestel zich zelf waarbij er steeds water vrijkomt dat dan weer wordt opgevangen in de lekschalen. Deze moet je regelmatig leegmaken maar het is heel simpel en vraagt weinig tijd. Er is een pijpje die je gebruikt bij bereidingen met melk deze kan je ook met een programma reinigen dat ook simpel en eenvoudig is. Het waterreservoir mocht groter zijn maar het is zeker niet te weinig. Het reinigen van het melkreservoir zou voor ons ook automatisch mogen of eventueel na ieder gebruik de vraag stellen of reinigen nodig is.
De koffies die ons gezin nu drinkt zijn van goede kwaliteit en lekker. Het eerste toestel dat ik begroet in de ochtend is ons koffietoestel. Een aanrader!!!!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • smaak

Minpunten

• waterreservoir mag iets groter

faith_decocq@hotmail.com 24-09-2022

Stille genieter

Geschreven voor: Siemens TP705R01

Zeer tof en handig toestel met vele verschillende mogelijkheden en koffievariaties. Het is een zeer handig toestel dat zowel makkelijk is in gebruik als in onderhoud. het toestel biedt vele koffievariaties die elk nog eens aanpasbaar zijn naar eigen smaak. het toestel is ook niet luidruchtig zoals de meeste espressotoestellen. ook handig is de applicatie om het toestel al op te starten wanneer je smorgens wakker wordt.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • niet luidruchtig
  • groot waterresservoir
  • veel koffievariaties

Minpunten

• klein opvangbakje koffiegruis

KeSle 23-09-2022

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens TP705R01

Had eerst een Philips maar deze machine is 10x beter. Bij het opstarten van het apparaat komt alles duidelijk op het touchscreen tevoorschijn hoe je alles moet doen. Verbinden met WiFi ging ook heel vlot. Alleen heeft mijn Google speaker af en toe moeite met commando´s richting de machine. Maar dit ligt niet aan de machine maar aan mijn speaker. De machine is wat groter dan mijn vorige machine. Hij ziet er prachtig uit, enkel de linker zijkant lijkt me vingerafdrukgevoelig. Je weg vinden in de menu´s is eigenlijk heel makkelijk. Het touchscreen is snel en responsief. Zelfs een kind zou met deze machine koffie kunnen zetten. Verder is hij ook lekker stil ten opzichte van mijn oude machine. Ik ben zelf een echte koffieleut dus alle koffie die uit de machine komt is zeer lekker maar de melkvariaties zijn ook heel goed. Het schuim is dik en vol. Net zoals het moet. En de drankjes zijn ook op de goede temperatuur. Al bij al ben ik heel blij met mijn aankoop!

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • aantal koffievarieteiten

Minpunten

• Blinkende zijkant

Pascal VGB 21-09-2022

Top koffiemachine

Geschreven voor: Siemens TP705R01

Deze koffiemachine nu enkele weken in ons bezit en de koffie is echt veel beter dan onze "gewone" koffieapparaat. Vooral de keuze uit de vele verschillende soorten koffie is een echte meerwaarde. Daar r we met verschillende gezinsleden zijn kunnen we nu allemaal onze eigen favoriete koffie drinken. Daar de machine niet goedkoop is moeten we nu nog eens de prijs/kwaliteit beoordelen maar daarvoor hebben we de machine nog niet lang genoeg. Minpuntje vind ik ook dat je niet u eigen formule kan toevoegen zoals 90% koffie en 10% melk, of moet ik dit nog ontdekken.

Pluspunten

• lekkere koffie

Minpunten

• prijs

John 19-09-2022

Top machine

Geschreven voor: Siemens TP705R01

De eerste ingebruikname verliep enorm vlot. Voor ik het wist stond er, na het toevoegen van bonen en water, al een lekkere koffie voor me klaar zoals ze die in Italiaanse cafés kunnen serveren. De instructies op het scherm zijn zeer intuïtief, waardoor het gepersonaliseerd instellen gemakkelijk kan gebeuren. Een minpuntje is wel dat het touchscreen wat minder reactief is. Maar dit kan natuurlijk zijn omdat we tegenwoordig de reactiviteit van smartphones gewoon zijn. Al bij al is de interface dus globaal gezien heel gebruiksvriendelijk en zeker voldoende voor het zetten van koffie in al zijn varianten. Het verbinden met de app is eveneens eenvoudig. Het toestel zelf voelt degelijk aan en is duidelijk kwalitatief. Verrassend genoeg maakt het toestel bij het malen van de bonen minder geluid dan aanvankelijk verwacht. De koffiesmaak is, zelfs bij gebruik van standaard, alledaagse bonen, echt een zuivere volle koffie smaak. Hierdoor besef je dat je geen slechte koffie meer wil drinken, of alleszins daar je tijd niet meer aan wil verspillen.

Pluspunten

• goeie koffie
  • gebruiksvriendelijk

k*********@g******** 19-09-2022

Mooi toestel met lekkere koffie

Geschreven voor: Siemens TP705R01

Het toestel is zeer mooi van design en afwerking. Het is ook niet te groot, zodat het mooi in de keuken staat.
Bij het opstarten van het apparaat komt alles duidelijk op het touchscreen.
De reservoirs voor bonen is voldoende groot waardoor je niet steeds na een paar koffies hoeft bij te vullen.
Het opvangbakje van koffiegruis had wat groter mogen zijn, dit moet je redelijk snel leegmaken.
Er is een grote keuze in verschillende koffies, sterkte, grootte, latte en cappucino.

Pluspunten

• Lekkere koffie
  • Stil
  • Water en bonen reservoir voldoende groot
  • Mooi design
  • Veel koffie varianten

Minpunten

• Verslavend lekkere koffie ;)

diaz sandra 19-09-2022

lekkere koffie en gebruiksvriendelijk apparaat

Geschreven voor: Siemens TP705R01

Wat een topmachine! Het uitpakken was zeer gemakkelijk en de installatie wees zichzelf helemaal uit, ook met de app die je volledig kan volgen. de koffie's hebben een uitgebreide keuze en variatie. Je kan hen ook helemaal naar je hand zetten, kiezen uit sterkte maar ook hoeveelheid koffie en melk. heel gebruiksvriendelijk en handig in te stellen zowel via de app als op de machine, heel lekkere koffie.

De aparte melkslang voor in je bus melk te steken is heel gemakkelijk. Na het gebruik plaats je gewoon terug je melk in de ijskast, dus geen gedoe om uit te wassen of eventueel melk die zuur wordt door te lang blijft zitten in een eventueel reservoir. enorm gebruiksvriendelijke machine dat heel lekkere gepersonaliseerde koffie maakt, een aanrader.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • veel variatie

Minpunten

• vaak lekschalen moeten legen

bieke106 19-09-2022

Heerlijke koffie

Geschreven voor: Siemens TP705R01

Wat een vooruitgang in onze keuken! Dit is echt een geweldig apparaat waarmee je heerlijke koffie kan maken. De installatie was zo gebeurd, alleen kon ik de app aanvankelijk niet verbinden met het apparaat. Een mailtje naar HomeConnect bracht de oplossing (even alles uittrekken, wachten, terug naar fabrieksinstellingen en opnieuw proberen). De bediening via het touchscreen en overzichtelijke keuzemenu's is echt heel eenvoudig. Je kan experimenteren met de malingsgraad, de sterkte van de koffie, de hoeveelheid melk... Mogelijkheden te over om je koffie helemaal naar je hand te zetten. Als je de app gebruikt, heb je nog extra koffiesoorten waaruit je kan kiezen. De koffiesoorten met melk zijn ontzettend lekker. Doe mij maar de Wiener melange of een capuccino. Met melk uit de koelkast vind ik de koffie dan wel niet warm genoeg. Dit gaat beter met niet-gekoelde melk, wat eigenlijk niet meer dan logisch is. Ook de kinderen gebruiken de warmemelkfunctie voor hun chocolademelk 's morgens. Drink je liever thee, dan kan deze machine ook heet water aanleveren. Het waterreservoir is zeker groot genoeg en de bakjes met afval(water) zijn makkelijk uit het toestel te halen en te reinigen. Vandaag ontdekte ik ook dat je de giethoogte kan aanpassen. ^_^ Handig als je kleinere kopjes gebruikt, want anders spat het zaakje soms nogal. Dit stond dus niet in de handleiding, die ik over het algemeen erg beknopt vond. Dit is onze eerste espressomachine en wij zijn verkocht. Onze klassieke koffiezet staat al in de kelder.

Pluspunten

• veel lekkere koffievariëteiten
  • maakt warme melk + heet water

Minpunten

• 2 kopjes tegelijk zetten duurt wat langer

TCke83 17-09-2022

Switch naar een volautomaat

Geschreven voor: Siemens TP705R01

Het uitpakken en installeren van het toestel was zeer eenvoudig, het past ook maar net op onze koffie/thee toog qua diepte. Toen ik de doos ging ophalen had ik hierover een beetje twijfels. Het product zit goed verpakt in stevig beschermend materiaal voor tijdens het transport. De eerste ingebruikname is eenvoudig en duidelijk, de installatie gebeurt stap voor stop via een wizard op het touch screen. Wel zou het handig zijn moest de touchscreen (beperkt) kantelbaar zijn, ik ben nogal redelijk groot en ik druk vaak net naast de knop vanwege het hoogte verschil. Ik heb voorheen gewerkt met een espresso machine en een aparte koffiemolen, daarna ben ik overgestapt op een systeem met pads en ik kwam deze test tegen en dacht dat moet ik eens proberen. Ik was al langer aan het denken of een volautomaat niet de moeite zou zijn. Ik drink ook wel eens graag een latte of een cappuccino, maar dat melkschuim is toch telkens wel een heel gedoe, waardoor ik tot nu toe vaak maar een gewone koffie met melk nam ipv de tijd te nemen voor een latte of een cappuccino. De eerste koffie die ik heb gemaakt was een Café Grande, die mistte naar mijn smaak een beetje pit, dit was uiteraard in de standaard instellingen (dus zonder double shot). Daarna wou ik aan de slag met de melkslang, en ik moet zeggen dat het gemak om dit te gebruiken en het resultaat uitmuntend zijn. Gewoon de slang in een melkkannetje en klaar. Het resultaat was een overheerlijke cappuccino. Ook het reinigingsprogramma achteraf om de melkslang te reinigen is zeer eenvoudig. Een minpuntje vind ik dat je telkens de kopjeshouder moet afdrogen bij het opzetten van het toestel na de inschakelspoeling, anders is je kop of tas onderaan nat na het zetten van een heerlijk kopje koffie. Als ik een 'gewone' koffie wil dan neem ik een café creme double shot met maximaal volume, ik heb hier ook al wat gespeeld met het aroma maar het smaakverschil daar vind ik zeer beperkt, dit kan ook uiteraard aan de bonen liggen, ik heb nog een 2de soort bonen gekocht om te kunnen vergelijken. De latte en cappuccino vind ik zeer lekker, een mooi evenwicht tussen koffie, melkschuim en melk. Ook zeer mooi qua presentatie in een glazen mok. Dus mijn eerste conclusie is dat de 'gewone' koffie even goed is dan voorheen, maar de melkspecialiteiten wel zeer eenvoudig te bereiden zijn en ook zeer lekker zijn. Mijn vriendin is niet zo een koffiedrinker maar de latte die uit dit toestel komt vind ze lekker.

Pluspunten

• Eenvoudig in gebruik
  • Gemakkelijk om melkbereidingen te maken

Minpunten

• Lekschaal is nat na inschakelspoelen

TC-13 16-09-2022

Heerlijk stille koffie

Geschreven voor: Siemens TP705R01

Deze grote jongen heeft zeer veel mogelijkheden, wat meteen zijn formaat kan verklaren. Of je nu een sterke koffie wenst, een gebalanceerde espresso of Warme melk voor chocolademelk of een tas warm water voor thee, alles is mogelijk. Je stelt eenvoudig de sterkte van de koffie, het aroma en de temperatuur van de melk in naar jouw wensen. Als je de ideale combinatie gevonden hebt kan je hem toevoegen aan jouw favorieten zodat het ideale kopje koffie eenvoudig kan terugvinden. Bij een cappuccino kan je ook instellen hoeveel percentage melk je wilt.
Voor ons is hij alvast een onmisbaar deel van de keuken geworden na een kleine drie weken.

Pluspunt: het toestel werkt zeer stil en (bijna) alle onderdelen mogen in de vaatwas. De ingebouwde brita filter zorgt voor een langere levensduur en betere smaak.
Minpunt: toestel spettert veel bij het maken van melkbereidingen en verbruikt iets of wat veel water door telkens te spoelen bij inschakelen en uitschakelen.

Pluspunten

• Stil toestel

Minpunten

• spettert bij melkbereidingen

JMJ 16-09-2022

Heerlijke koffievariëteiten & supermooi design

Geschreven voor: Siemens TP705R01

Dit is mijn tweede Siemens toestel van de EQ series. Ik was al fan van de de EQ6, en dus was ik enorm benieuwd naar zijn opvolger.
Vol verwachting keek ik dus uit naar de levering van mijn nieuwe EQ 700.
Tijdens het uitpakken viel me meteen op dat het toestel er nog luxueuzer uitziet dan zijn voorganger: een groot (kleuren)display met touchscreen en een fancy hoogglans.
De installatie verliep erg eenvoudig: hier en daar wat plakband verwijderen, alle losse onderdelen afspoelen onder de kraan en monteren.
De waterhardheid controleren kan eenvoudig met de bijgeleverde strip en afhankelijk van het resultaat kan je de meegeleverde Britta filter instellen (allemaal prima uit de doeken gedaan in de handleiding).
Na een klein halfuurtje was het toestel al klaar om te testen!
De touchscreenbediening is heel intuïtief, de mogelijke koffievariaties quasi oneindig. Keuzestress :-)
Eerst wil ik op zoek naar de perfecte Cappuccino! Met vele instelmogelijkheden zoals maalgraad, sterkte, volume en 3 verschillende aroma-selecties gaat dat zeker lukken! Met de standaardinstelling komt er alvast een heerlijk kopje met stevig melkschuim tevoorschijn getoverd!
Naast Cappuccino is Caffè Crema één van mijn favorieten! En ja hoor, ook hier stelt het toestel niet teleur: een heerlijk kopje met een fluweelzachte Cremalaag is binnen de minuut klaar!
Doordat je verschillende gebruikersprofielen kan instellen en iedereen dan nog eens zijn favorieten kan opslaan hebben na een paar weken vrienden en familie hun favorieten al ingesteld op ons toestel: van gewone koffie, Caffè Crema, Espresso, Caffè Latte en Cappuccino tot Latte Macchiato en Cortado :-)
De app is een leuke extra om vanuit je bed of luie zetel al je favorieten klaar te maken!
Het waterreservoir van 2.4l is zeker voldoende en de grootte van het bonenreservoir ruim toereikend. Ook onderhoud is eenvoudig en intuitief.
Er zijn nog voldoende drankjes en mogelijkheden om verder testen maar nu is het toch vooral...genieten!
Ik ben alvast erg tevreden met mijn toestel en ik weet nu al dat ik er nog jaren plezier aan ga beleven!

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Veel variaties mogelijk
  • Heerlijke koffie
  • Stevig melkschuim
  • Onderhoudsvriendelijk

Minpunten

• Nog geen ontdekt

Senne 15-09-2022

Super positieve ervaring en lekkere koffie!

Geschreven voor: Siemens TP705R01

Ik heb een super positieve ervaring met dit toestel! Eindelijk kan ik deftig koffiezetten. Het is zeer gebruiksvriendelijk en vooral gemakkelijk in onderhoud. Een zeer groot waterreservoir en voldoende reservoir voor de bonen in te doen. Je kan je eigen koffie volledig zelf samenstellen. tijdens het malen van de bonen gebeurt dit heel stil wat het aangenaam maakt voor de omgeving. Kortom, ik zou dit product zeker aanraden! Goede prijs/kwaliteit!

Enig nadeel: De installatie is niet zo duidelijk meegegeven wat maakt dat je best even op Youtube kijkt hoe deze geïnstalleerd moet worden.

Pluspunten

• Handig in gebruik
  • Gemakkelijk te onderhouden

Minpunten

• Installatie kan duidelijker

Christel 66 14-09-2022

Super, simpel en lekkere koffie

Geschreven voor: Siemens TP705R01

Voor mij zeer goede koffieautomaat, zeer veel mogelijkheden, mooi design is meegenomen. Simpele bediening via touchscreen of via app op je gsm . Alles kan he instellen, temperatuur, aroma, sterkte, hoeveelheid. Geen gedoe met lmelkreservoir uitwassen want via een slangetje neemt deze zijn melk rechtstreeks uit je bus if fles. Het volledige proces volg je via het scherm. Simpeler kan niet

Pluspunten

• Groot waterreservoir
  • Geen apart melkreservoir
  • Veel mogelijkheden
  • Je kan niets verkeerd dien zo simpel
  • Mooi design , verlichting

Minpunten

• Prijzig